2009 m. gegužės 19 d., antradienis

Partizaninio marketingo metodai tekste. Antroji dalis


Dirbdama su tekstais, straipsniais ir šūkiais, susiduriu su vartotojų psichologijos dėsniais, kuriuos puikiai išmano partizanai. Šiame straipsnyje aptarsiu dar keletą jų naudojamų gudrybių, kurios, manau, pravers kiekvienam dirbančiam internetinėje srityje.


Pasakyk pusę, kitos paprašys patys!
Pastebėjote partizanų lyg netyčia užduodamus klausimus ? Sakiniai, besibaigiantys klaustuku. Ir Jūs tikrai nemanote, kad tai yra reklama... Pasakydami tik dalį Jums naudingos informacijos, „priverčia“ ieškoti arba prašyti kitos. O Jūs visa gauta informacija dalinatės, diskutuojate su savo draugais, bendradarbiais. Štai Jums netiesioginės reklamos pavyzdys, kurio pagalba partizanai plinta.


Netrukdykite!!!!!!
Visiems patinka paslaptis arba uždraustasis vaisius. Partizanuojantys marketingistai puikiai išnaudoja vartotojų psichologijos teikiamas galimybes. Tesktą išdėlioja Z raidės principu, aišku, toks menkas žodelis NETRUKDYKITE „pakabintas“ Z gale. Auksinė taisyklė, NEKVIEČIANT pritraukianti lankytojų srautą.


Automobilių lipdukai ir dar NEMOKAMAI
Na lipdukas, kaip lipdukas, jei nebūtų jame mano mylimo teksto. Ne vienas matėte gan ironišką vaizdą šalia vieno didžiausių prekybos centrų. Iš tolo šviečia – „ NEPERKU MAXIMOJE, nepirk ir tu !" O ponas Račas, net nenorėdamas, padarė reklamą prekybos milžinei. Ironiška, žmogus lipduką gavo nemokamai, apsidžiaugė, užsiklijavo ir didžiuojasi net pats savimi. BET ! Jau kitą dieną jis vėl pirko reikiamas prekes MAXIMOJE ! Marketingo specialistai matyt nepagalvojo ar neprisiminė, kad „boikotuodami" Maximą, patys į ją eina.
Partizanai daug ką daro nemokamai, todėl, kad pats žodis NEMOKAMAI yra stebuklingas kabliukas, priverčiantis Jus sugaišti minutę kitą ir užsiregistruoti.


Familiarumas ir dėkingumas
Partizanai lengvai randa kelią į Jūsų širdis, pasinaudodami paprasta psichologija. Familiariu tekstu sveikina Jus švenčių proga. Na švenčių pas mus tikrai netrūksta, todėl ir jiems tai puiki galimybė Jus prisijaukinti. Ar pastebėjote, kad partizanai niekada nepamirš padėkoti vien už tai, kad apsilankėte ? Tokia smulkmena, paperkanti bet kurį lankytoją. Suasmenindami tekstą, partizanai, jau „turi“ Jus savo kišenėje.



Atributika
Bent akimirkai pažvelkite į partizaną ! Iš tolo galima atskirti atributiką, pradedant rašikliu, raktų pakabuku ar marškinėliais. Jie ne tik patys visur naudoja savo šūkį – juo gyvena ir dalija į kairę ir dešinę visiems. Nemokami seminarai, o dalyvio kortelė, kabanti ant kaklo – partizano šūkis. Rašiklis, atrodo, neišsiskiriantis iš kitų, tačiau ant jo ir vėl puikuojasi bent jau logotipas. Suskaičiuokite visus pieštukinėje esančius „NEMOKAMUS“ rašiklius...


Mokomoji knyga
Štai dar vienas, Jus mielieji, veikiantis triukas. Jūs užsiregistruojate, leisdami į savo elektroninį paštą ateiti gal net ir nereikalingiems laiškams... Puikiai suveikęs „Dormeo“ triukas – NEMOKAMA kamasutros mokomoji knyga. Knygoje partizanai panaudoja pirmąjį mano aptartą metodą ( Pasakyk tik pusę, kitos paprašys patys.). E – knygą siunčia dalimis, priversdami laukti kitos dalies. Pabaigoje mokomosios dalies, lyg tarp kitko, užsimena apie akciją arba kitaip tariant – familiariai bruka savo prekę. O kas visgi traukė į tą peklą ? ( Kiekvieną savaitę laukti naujos dalies, susigundyti TIK ŠIĄ SAVAITĘ taikoma NUOLAIDA ?? ) Atsakymas paprastas - PAVADINIMAS!
Partizanai kartais pasitelkia virusinį marketingą į pagalbą, sukurdami labai saldų AKCIJOS pavadinimą. “Dormeo” buvo gerai pasirengę meilės dienai, paleisdami “virusą” apie kelionę į Paryžių visai Lietuvai. Pardavė savo čiužinių daugiau nei per visus metus, o “virusas” kainavo tik kelionė dviems Paryžiuje.


Štai kaip pasinaudodami itin paprasta vartotojų psichologija, jie priverčia kalbėti apie save.Partizanai nusipelno pagyrimo, jiems niekada netrūksta išradingumo !


Aš.

2 komentarai:

  1. Rūta, Jūs mokate gražiai rašyti. Ačiū už smagų straipsnelį!

    AtsakytiPanaikinti
  2. Taip, Rūta :)
    Kiek kelių atsiveria, kai pradedi suprasti kitus žmones, kas jiems svarbu!

    Nors čia rašoma apie mažas gudrybes, kaip patraukti dėmesį, tačiau vertinu tai palankiai, nes tai tik instrumento aprašymas. Svarbiausia - kaip tą instrumentą pritaikysime komunikuodami, pozityviems ar blogiems tikslams. Linkiu sėkmės!

    AtsakytiPanaikinti